Frakt og retur

Fraktpolicy

Fraktalternativer
Du kan velge mellom å få pakken tilsendt i postkasse (Posten) eller pakkeboks i butikk (PostNord).

Fraktkostnader
Fraktprisen vil automatisk beregnes og legges til ved kassen. Gratis frakt tilbys for bestillinger over 450kr. Vi leverer til adresser i hele Norge.

Leveringstid
Leveringstiden vil variere basert på leveringsstedet. Vanlig leveringstid for bestillinger vil være 1-3 virkedager.

Sporing av pakker
Når bestillingen din er sendt, vil du motta en e-post med sporingsnummeret ditt. Du kan spore forsendelsen via lenken i e-posten. 


Returpolicy

Returrett
I henhold til angrerettloven har du som forbruker rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du mottok varen(e), uten å oppgi noen grunn. For å utøve din angrerett må du fylle ut og sende inn det vedlagte angreskjemaet innen fristen. Varen(e) må returneres i uåpnet og ubrukt tilstand, i original emballasje.
Slik returnerer du en vare
  1. Fyll ut angreskjemaet som du finner vedlagt i bestillingsbekreftelsen eller last ned her
  2. Send angreskjemaet til oss via e-post til forbrukersenter@nortura.no med ordrenummer, fullt navn og hva som skal returneres.
  3. Du vil motta en returetikett på e-post som skal festes på pakken. Har du ikke tilgang på printer kan du benytte QR-koden som flere utleveringssteder kan scanne og skrive ut returlapp på stedet.
  4. Lever inn pakken på nærmeste innleveringssted. Nærmeste innleveringssted finner du på henholdsvis Posten og PostNord sine hjemmesider.
  5. Ta vare på sporingsnummeret slik at du kan følge med på pakken på vei til oss. Pakken er ditt ansvar frem til det blir levert på vårt lager.
Returkostnader
Når du benytter deg av angreretten, er det du som kunde som må dekke returkostnadene. Dersom du har mottatt en skadet vare dekker vi returkostnaden for deg.

Behandling av retur og refusjon
Når vi har mottatt varene og kontrollert at de er i god stand, vil vi refundere beløpet du har betalt, inkludert eventuell frakt du betalte ved kjøpet (ikke returkostnaden). Refusjonen vil skje innen 14 dager fra vi mottok melding om at du benytter angreretten, men vi forbeholder oss retten til å holde igjen tilbakebetalingen til vi har mottatt varene.

Unntak fra angreretten
Angreretten gjelder ikke for:
  • Kjøp under 300 kr.
  • Produkter hvor emballasjen er brutt.
Feilaktige eller skadede varer
Vi streber etter å sikre at alle varer sendes i perfekt stand, men hvis du mottar en vare som er feilaktig, skadet, eller defekt, beklager vi dette og ønsker å rette opp i problemet så raskt som mulig.

Slik gjør du ved mottak av feilaktig eller skadede varer
  1. Ta kontakt med vår kundeservice ved å fylle ut kontaktskjemaet på https://www.prior.no/kontakt innen 7 dager etter mottak av varen.
  2. Vår kundeservice vil ta kontakt med deg og veilede deg gjennom returprosessen og sørge for at du mottar en ny vare eller får refundert beløpet. Returkostnadene dekkes av oss for feilaktige eller skadede varer.